Valorizace dotazníku

Text dotazu

Prosím vysvětlit pojem valorizace dotazníku.. Může být ve výzkumné práci tvrzeno, že dotazník nebyl valorizován a tím zároveň myšleno, že nebyl navýšen, čili v praxi rozšířen?? Děkuji

Odpověď

Dobrý den,

na tento dotaz vám nemůže zodpovědně odpovět. Jedná se patrně o nějaký nový termín.
K tvorbě dotazníků a výzkumů se můžete dozvědět více např. zde:

http://vyzkumy.knihovna.cz/ucebnice/proc-je-dulezite-delat-v-knihovnach-vyzkumy

http://www.dotaznik-online.cz/zaklady-dotazniku.htm

Také může jít o záměnu termínů valorozice a validizace.

Heslo validace ze Sociologického slovníku (Praha, 2001):

"Postupy sloužící zvyšování validity výzkumu. Používají se před započetím výzkumu (zdokonalování výzkumného nástroje, např. dotazníku, zpřesňování operacionalizace), během něho (psychologické testy) a po jeho skončení (korekce výsledků). Při v. je možno použít přímého pozorování, porovnání s výsledky podobného výzkumu nebo hledat faktory, které ovliv'nují výsledky měření."

Obor

Sociologie

Okres

--

Knihovna

Vědecká knihovna v Olomouci

Datum zadání dotazu

22.06.2012 07:50

Přidat komentář

Pokud chcete přidat komentář, zadejte jej do formuláře níže. Nejsou povoleny žádné formátovací značky. Adresy na web nebo emailové adresy budou automaticky transformovány na aktivní odkazy. Komentáře jsou moderovány.

Zapište číslici "pět".

Hledání v archivu