-
To se mi líbí
-
Doporučit
Dobrý den, píšu seminární práci na téma Povědomí generace Z, ráda bych do práce zařadila charakteristiky řeči generace Z. Tedy celkově, jak mladí lidé komunikují. Věděli byste poradit?
Děkuji moc za odpověď.
Literatura a závěrečné práce
- JANDOVÁ, Eva. Čeština na WWW chatu. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Filozofická fakulta, 2006. ISBN 80-7368-253-2. Dostupné také z: https://ndk.cz/[…]/uuid:a2da1e10-fb92-11e7-b1a1-005056827e52 (citováno 30. 10. 2024)
- KOŠÍKOVÁ, Aneta. Slovník Generace Z pro rodiče a učitele, aneb, Jak nebýt za boomera. 1. vydání. Brno: Než zazvoní, s.r.o., 2023. 147 nečíslovaných stran. ISBN 978-80-11-03413-9.
- Lišková, Michaela, ed. a Šemelík, Martin, ed. Slova a jejich příběhy: #neologismus, #archaismus. Vydání první. Praha: Academia, 2024. 163 stran. Lingvistika. ISBN 978-80-200-3530-1.
- MARTINCOVÁ, Olga. Neologizmy v dnešní češtině. Praha: Ústav pro jazyk český Akademie věd České republiky, 2005. ISBN 80-86496-21-X. Dostupné také z: https://ndk.cz/[…]/uuid:41c55c70-cc1d-11e6-8032-005056827e52 (citováno 30. 10. 2024)
- MĚŠŤANOVÁ, Květa. Mluvená čeština napříč generacemi. České Budějovice, 2018. Disertační práce. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Filozofická fakulta. Dostupné také z: https://theses.cz/id/891x9a/ (citováno 30. 10. 2024)
- NOVÁ, Jana. Běžná mluva nejmladší generace v západočeském pohraničí. Disertační práce. Brno: Masarykova univerzita. Filozofická fakulta, 2016. Dostupné také z: https://is.muni.cz/th/ccyi6/disertace_nova.pdf (citováno 30. 10. 2024)
- SOLAROVÁ, Hana. Obohacování slovní zásoby jako součást výuky českého jazyka na SŠ (se zaměřením na přejímání slov z cizích jazyků). Hradec Králové: Pedagogická fakulta Univerzity Hradec Králové, 2020. 95 s. Diplomová práce. Dostupné také z: https://theses.cz/id/zog2ny/STAG92146.pdf (citováno 30. 10. 2024)
- TRÁVNÍČEK, Jiří. Česká čtenářská republika: generace, fenomény, životopisy. Brno: Host, 2017. ISBN 978-80-88069-50-8. Dostupné také z: https://ndk.cz/[…]/uuid:9b90f3f0-23bd-11e9-9634-005056827e52 (citováno 30. 10. 2024)
Články
- BALOUŠOVÁ, Lucie. Fenomén youtuberingu v praxi jazykového vyučování / The Phenomenon of Youtubering in the Language Teaching Practice. In: Didaktické studie, roč. 11, č. 2, 2019. Praha: Univerzita Karlova – Pedagogická fakulta, 2019, s. 111–121. Dostupné z: https://pages.pedf.cuni.cz/[…]/DidStu2_19kn.bl_.TISK_.pdf (citováno 30. 10. 2024)
- EBERNAK ZRAKOVÁ, Aneta. Generace Z a její přístup ke čtení, médiím a klasickým autorům. Čtenář: měsíčník pro knihovny, 2023, 75(6), s. 212-217. ISSN 0011-2321. Dostupné také z: https://www.svkkl.cz/ctenar/stahnout-pdf/219. (citováno 30. 10. 2024)
- STØLE, Hildegunn. “Why Digital Natives Need Books: The Myth of the Digital Native.” First Monday, vol. 23, no. 10, Oct. 2018. EBSCOhost, https://doi.org/10.5210/fm.v23i10.9422. Dostupné z: https://firstmonday.org/[…]/7594 (citováno 30. 10. 2024)
- SOBOTA, Jiří. Čeština je meh. Online. Respekt. 2024, č. 4, s. 14. ISSN 0862-6545. Dostupné z https://www.respekt.cz/tydenik/2024/4/cestina-je-meh. (citováno 30. 10. 2024)
- KOVÁŘ, Karel zvaný Kovy. Sociálně sítě jako biotop generace Z. In: V co (ne)věří generace Z: sborník příspěvků z kurzu pro kazatelky a kazatele ČCE, pořádaného Spolkem evangelických kazatelů v Praze 2022. 1. vydání. Praha: EMAN, 2023, s. 73–81. ISBN 978-80-88060-34-5.
- BERG, Terje; LAMØY, Liv Inger; ODDANE, Torild A. Teaching Generation Z – Transit to the Google it! YouTube it! hit?.In: Závodná, Lucie Sára, ed. a Falch, Torberg, ed. Teaching generation Snowflakes: new challenges and opportunities. Prague: Prague University of Economics and Business, 2022, s. 37–65. ISBN 978-80-245-2453-5.
Stránky
https://neologismy.cz/ (Neomat)
https://www.wedigital.cz/gen-z-slovnik
Jazyk, lingvistika a literatura
--
Národní knihovna ČR
24.10.2024 17:36