Reklamní gramotnost

Text dotazu

Existují empirické výzkumy, které zkoumaly znalostní kompetence, popř. reklamní gramotnost zahraničního, popř. českého publika? Které?

Odpověď

Dobrý den,

o reklamě bylo napsáno mnoho knih a článků nebo školních prací. Reklama je v nich zkoumána ze všech možných úhlů pohledu, rozebírá  jak  situaci v zahraniční, tak vliv reklamy v českém prostředí. Předpokládáme, že informace potřebujete k nějaké své školní práci. Informace, které vás zajímají, najdete ale asi jen většinou pouze v jednotlivých kapitolách  ucelené knihy o reklamě nebo médiích apod. Knihy si musíte sama prolistovat a informace z nich vytáhnout.

Doporučit můžeme např. tyto knihy:

JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění. Praha: Grada Publishing, 2008., kde by se mohly nějaké informace najít, z které byste mohla čerpat

CÉZAR, Jan. I zázrak potřebuje reklamu! Pestrý průvodce světem reklamní a marketingové komunikace. Brno: Computer Press, 2007.

SRPOVÁ, Hana. Knížka o reklamě. Ostrava: Ostravská univerzita, 2008.

PRAVDOVÁ, Markéta. McDonald's - tak trochu jiná kultura? Případová studie o značce McDonald' a její reklamě. Praha: Karolinum, 2006.

VAVŘIČKOVÁ, Alena. Děti a reklama. Praha: Bor, 2010.

HORŇÁK, Parel. Reklama teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Zlín: VeRBuM, 2010.

OGILVY, David. Ogilvy o reklamě. Praha: Management Press, 2007.  Např. kapitola 17: Je Amerika stále ještě vedoucí zemí? Zajíc a želvy.

WINTER, Filip. Právo a reklama v praxi. Praha: Linde, 2007. Okrajově např. kapitola 8: Jazyk a řeč v reklamě.

SEDLÁČEK, Ondřej. Reklama: triky, které vás dostanou. Praha: Vinland, 2009.

          Ve všech doporučených knihách je bohatý seznam použité literatury, z které můžete rovněž získat další informace. Zda existují empirické výzkumy, které zkoumají reklamní gramotnost nebo rozdílnost konzumentů české a zahraniční reklamy, pokud nevyšly knižně, v našem fondu nenajdeme. Doporučujeme obrátit se např. na některé z velkých reklamních agentur (webové stránky najdete na internetu), které by mohly mít k dispozici svoje výzkumy a mohly by vás nějakým způsobem nasměrovat. Myslíme si ale, že si většinou  takové rozbory dělají agentury samy jako interní informace. Mohla by být zpracována i nějaká školní práce na toto téma; zkuste hledat v některém vyhledávači, např. google.cz na internetu, viz např. odkazy níže:

http://www.vyzkumy.cz/clanky/407-veri-cesi-reklame http://theses.cz/id/q4bx6d http://theses.cz/id/q4bx6d/BP-Novak.pdf

Obor

Psychologie

Okres

--

Knihovna

Národní knihovna ČR

Datum zadání dotazu

07.06.2013 11:41

Přidat komentář

Pokud chcete přidat komentář, zadejte jej do formuláře níže. Nejsou povoleny žádné formátovací značky. Adresy na web nebo emailové adresy budou automaticky transformovány na aktivní odkazy. Komentáře jsou moderovány.

Kolik je 10 + 4?

Hledání v archivu