Regionální produkt

Text dotazu

Prosím, co je to "regionální produkt"? Týká se to ekonomického oboru, příp. cestovního ruchu.

Odpověď

Produkt cestovního ruchu (angl. tourist product) je souhrn veškeré nabídky soukromého či veřejného subjektu podnikajícího v cestovním ruchu nebo cestovní ruch koordinujícího. Jedná se o zboží(suvenýry, průvodce, mapy...) či služby (ubytování, stravování, doprava, služby průvodců...), specifikem
služby je osobní poskytování, nemožnost ji skladovat, omezená životnost.
Častá je platba předem za produkt, který není možné předem vyzkoušet.
Produkt může dosahovat různé úrovně komplexnosti, od poskytnutí či zprostředkování jednotlivé služby (např. dopravy) až po ucelenou nabídku aktivit, služeb a potenciálních zážitků. Z pohledu návštěvníka je produktem cestovního ruchu kompletní zážitek od chvíle, kdy opustil domov, do doby návratu.
(Výkladový slovník cestovního ruchu. Česká republika, Ministerstvo pro místní rozvoj 2002, s. 225)

Regionální produkt cestovního ruchu je takový produkt cestovního ruchu, který přináší prospěch celému regionu, nikoli jednotlivci a přispívá k jeho rozvoji. Znamená to tedy, že na regionálním produktu se podílí více subjektů (např. podnikatelů nebo různých institucí v daném regionu).

Více informací lze získat z článků časopisu COT Business, který má také internetovou podobu - např. článek Deana Valáška VALÁŠEK,Dean. Regionální turistický produkt : co to je? Cot Business [on-line]. 2004-09-17 [cit. 2004-11-22]. Internetová verze časopisu dostupná na Internetovém serveru cestovního ruchu http://www.cot.cz).

Obor

Ekonomické vědy, obchod

Okres

--

Knihovna

Krajská knihovna Karlovy Vary

Datum zadání dotazu

24.01.2008 08:38

Přidat komentář

Pokud chcete přidat komentář, zadejte jej do formuláře níže. Nejsou povoleny žádné formátovací značky. Adresy na web nebo emailové adresy budou automaticky transformovány na aktivní odkazy. Komentáře jsou moderovány.

Zapište číslici "pět".

Hledání v archivu