-
To se mi líbí
-
Doporučit
Dobrý den,
píši práci na téma Představy učitelů mateřských škol o problémovém dítěti. Hledám k tématu nějaké informační zdroje, které by byly aktuální a optimálně ne starší 10 let. Tímto Vás prosím o pomoc. Děkuji.
Dobrý den,
děkujeme za Váš dotaz. Připojujeme seznam monografií a sborníků, věnujících se tématu předškolního vzdělávání, diagnostice problémového chování, výzkumným trendům v oboru, případně učitelské psychologii. Tyto publikace jsou ale zaměřeny spíše na obecné aspekty zkoumání těchto oblastí. Specifičtěji se tomuto tématu, jak jej představujete, věnují závěrečné studentské práce dostupné online, které uvádíme níže, a které mohou být pro Vás inspirací pro další relevantní zdroje.
Publikace jsme vyhledávali prostřednictvím zadávání klíčových hesel do katalogu NK ČR: https://www.nkp.cz/katalogy-a-db/katalogy-nk-cr/online-katalog-nk-cr, studentské práce jsme vyhledávali na portálu https://theses.cz/. Doporučujeme Vám další vyhledávání v našich zdrojích. Pokud byste chtěla využít i licencované zdroje, které Národní knihovna poskytuje, je třeba, abyste se stala uživatelkou Národní knihovny. V případě, že byste chtěla s vyhledáváním pomoci, můžete navštívit Referenční centrum NK ČR (https://www.nkp.cz/sluzby/dulezite-odkazy/studovny/refc) nebo využít našich služeb poskytování rešerší (https://www.nkp.cz/sluzby/reserse).
Monografie a sborníky:
MORÁVKOVÁ VEJROCHOVÁ, Monika a kol. Katalog podpůrných opatření: metodika aplikace podpůrných opatření v předškolním vzdělávání. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2020. 249 stran. ISBN 978-80-244-5716-1.
https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=003256974&local_base=NKC
-prezenčně ve studovně nebo na USB flash
MAJERČÍKOVÁ, Jana et al. Vzdělávání založené na bádání dětí v podmínkách mateřských škol: badatelsky orientované vzdělávání pro děti generace Alfa. Pořadí vydání: první. Ve Zlíně: Univerzita Tomáše Bati, Fakulta humanitních studií, 2020. 136 stran. Pedagogika. ISBN 978-80-7454-934-2.
https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=003261790&local_base=NKC
-prezenčně ve studovně
ŠIMIK, Ondřej, ed. a kol. Perspektivy preprimární a primární edukace - výzvy, možnosti a strategie. Vydání: 1. Ostrava: Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta, 2019. 167 stran. ISBN 978-80-7599-091-4.
https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=003124212&local_base=NKC
- prezenčně ve studovně
SYSLOVÁ, Zora, KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a FIKAROVÁ, Táňa. Pedagogická diagnostika v MŠ: práce s portfoliem dítěte. Vydání první. Praha: Portál, 2018. 125 stran. ISBN 978-80-262-1324-6.
https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=002962553&local_base=NKC
-prezenčně ve studovně i absenčně na 30 dní
MAJERČÍKOVÁ, Jana, KASÁČOVÁ, Bronislava a KOČVAROVÁ, Ilona. Předškolní edukace a dítě: výzvy pro pedagogickou teorii a výzkum. 1. vydání. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, 2015. 109 stran. Pedagogika. ISBN 978-80-7454-554-2.
https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=002754298&local_base=NKC
-prezenčně ve studovně nebo digitálně v NK ČR
WIEGEROVÁ, Adriana a kol. Profesionalizace učitele mateřské školy z pohledu reformy kurikula. Vydání 1. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, 2015. 115 stran. Pedagogika; 10. publikace. ISBN 978-80-7454-555-9.
https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=002779669&local_base=NKC
-prezenčně ve studovně
MERTIN, Václav, ed. a GILLERNOVÁ, Ilona, ed. Psychologie pro učitelky mateřské školy. Třetí vydání. Praha: Portál, 2015. 247 stran. ISBN 978-80-262-0977-5.
https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=002729744&local_base=NKC
-prezenčně ve studovně
SKOPALOVÁ, Jitka a JANIŠ, Kamil. Profesní připravenost učitelů základních škol v oblasti řešení rizikového chování a možnosti jeho prevence v Moravskoslezském kraji. I, Pedagogické aspekty. Vydání první. V Opavě: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik, 2017. 86 stran. ISBN 978-80-7510-235-5.
https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=002994110&local_base=NKC
-prezenčně ve studovně
KOLAŘÍKOVÁ, Marta, PETROVÁ, Alena a URBANOVSKÁ, Eva. Profesní připravenost učitelů základních škol v oblasti řešení rizikového chování a možnosti jeho prevence v Moravskoslezském kraji. II. Psychologické aspekty. Vydání první. V Opavě: Slezská univerzita, Fakulta veřejných politik v Opavě, 2017. 190 stran. ISBN 978-80-7510-236-2.
https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=002980990&local_base=NKC
-prezenčně ve studovně
BURKOVIČOVÁ, Radmila, ed. Aktuální otázky preprimárního a primárního vzdělávání: sborník anotací příspěvků z mezinárodní vědecké konference: [Ostrava], 14.1.2010. Vyd. 1. Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě, katedra pedagogiky primárního a alternativního vzdělávání, 2010. 91 s. ISBN 978-80-7368-771-7.
https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=002126904&local_base=NKC
-prezenčně ve studovně nebo digitálně v NK ČR
Závěrečné práce:
-HOUFKOVÁ, Kateřina. Dítě s problémy v chování/poruchou emocí a chování v předškolním vzdělávání z pohledu pedagogických pracovníků [online]. Brno, 2019 [cit. 2022-03-16]. Dostupné z: https://is.muni.cz/th/hhryo/. Diplomová práce. Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta.
-BRYCHTOVÁ, Soňa. Srovnání přístupů k chování dětí předškolního věku z pohledu pedagogů [online]. Brno, 2018 [cit. 2022-03-16]. Dostupné z: https://is.muni.cz/th/rkq5y/. Diplomová práce. Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta.
-KOLAJOVÁ, Hana. Dítě s problémy v chování v předškolním vzdělávání [online]. Brno, 2020 [cit. 2022-03-16]. Dostupné z: https://is.muni.cz/th/caell/. Diplomová práce. Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta.
-MICHÁLKOVÁ, Kateřina. Dítě s problémovým chováním z pohledu pedagogů. [online]. Ostrava, 2018 [cit. 2022-03-16]. Dostupné z: https://theses.cz/id/ot8fq5/. Bakalářská práce. Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta.
Výchova a vzdělávání
--
Národní knihovna ČR
15.03.2022 17:43