Pomoc s výběrem knih o festivalech

Text dotazu

Dobrý den, potřebovala bych prosím pomoci s výběrem knih k práci. Hledala jsem na internetu, ale bohužel jsem nenašla to, co bych potřebovala. Potřebovala bych najít nějaké knihy o historii, tvorbě a realizaci festivalů a dalších kulturních akcí jako jsou výstavy. Nevadí mi ani knihy v cizím jazyku. Mockrát děkuji za odpověď.

Odpověď

Dobrý den,

o Vámi hledaném tématu je k dispozici velké množství dokumentů, a to jak materiály pojednávající o festivalech a kulturních akcích z hlediska provozu, tak publikace sledující vývoj či historii akcí (existují monografie o historii jednotlivých festivalů; většina festivalů také vydává své katalogy; pozoruhodné mohou být rovněž sborníky z konferencí konaných uměnovědnými odborníky). Často jsou publikace určené pro studenty produkce či odbornou veřejnost a obsahují širší pohled na organizaci kulturních událostí, ale i provoz institucí, nezřídka jsou jejich součástí kapitoly o marketingu, práci s diváky nebo fundraisingu.

Vzhledem k množství publikací doporučujeme při vyhledávání - nejen v katalogu NK ČR, https://aleph.nkp.cz/ - využít možnost vyhledávání pomocí předmětových hesel, přičemž můžete vyplnit klíčová slova typu „festival“, „management kultury“ apod. a získat tak nejrelevantnější výsledky. Početným fondem monografií o festivalech disponuje například Knihovna Divadelního ústavu, viz katalog: https://vis.idu.cz/Libros.aspx. Níže vybíráme některé z titulů dostupných ve fondu NK ČR: 

BAČUVČÍK, Radim. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2012. 198 s. ISBN 978-80-87500-17-0.

DOSTÁL, Petr a kol. Marketingové řízení divadel: jak vnímají návštěvníci divadlo? Jak vnímá divadlo návštěvníky?. Praha: Melandrium, 2015. 229 stran. ISBN 978-80-87990-08-7.

DOSTÁL, Petr, ed. a kol. Management kultury: sborník z milníkové konference projektu NAKI. Vyd. 1. [Slaný]: Melandrium, 2012. 121 s. ISBN 978-80-86175-81-2.

HOLIDAY, Ryan. Nadčasový produkt: jak vytvořit a propagovat dílo trvalé hodnoty. Překlad Jana Zajícová. První vydání. Praha: Audiolibrix, 2021. 226 stran. ISBN 978-80-907987-8-6.

CHAPMAN, Edward A. Exhibit marketing: a success guide for managers. 2nd ed. New York: McGraw-Hill, ©1995. xx, 407 s. ISBN 0-07-011232-0.

MERLEAU-PONTY, Claire a EZRATI, Jean-Jacques. L'exposition, théorie et pratique. Paris: Harmattan, ©2005. 214 s. Patrimoines et sociétés. ISBN 2-7475-9746-6.

NEKOLNÝ, Bohumil et al. Kontext provozování divadla v ČR. První vydání. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2018. 133 stran. Produkce a management divadla v ČR; svazek 1. ISBN 978-80-7331-501-6.

PACHMANOVÁ, Martina, ed. EX-pozice: o vystavování muzejních sbírek umění, designu a architektury. Překlad Irma Charvátová a Markéta Kraftová. Vydání první. V Praze: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2018. 223 stran. ISBN 978-80-87989-51-7.

PAVELEC, Petr et al. Metodika pro přípravu a realizaci historicky poučených festivit v prostředí hradů a zámků - I. 1. vydání. Praha: Národní památkový ústav, 2015. 242 stran. ISBN 978-80-87890-16-5.

PERNICA, Petr. Nový pohled na kulturu: logistika kultury. Vydání I. Praha: Academia, 2017. 443 stran. Společnost; sv. 22. ISBN 978-80-200-2730-6.

READ, Shirley. Exhibiting photography: a practical guide to displaying your work. 2nd ed. New York: Focal Press, 2014. v, 423 s. ISBN 978-0-240-82061-3.

TONKS, Ann. The A to Z of arts management: reflections on theory and reality. Second edition. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2020. x, 457 stran. A focal press book. ISBN 978-0-367-35135-9.

VOJÍK, Vladimír. Podnikání v kultuře a umění = Arts management. Vyd. 1. Praha: ASPI, 2008. 183 s. ISBN 978-80-7357-402-4.

VRAŠTILOVÁ, Tamara, ed. Hudební festivaly v ČSR: met. materiál. Praha: Divadelní ústav, 1989. 59 s. ISBN 80-7008-001-9.

Obor

Knihovnictví, informatika, všeobecné, referenční literatura

Okres

Praha

Knihovna

Národní knihovna ČR

Datum zadání dotazu

25.10.2023 00:26

Přidat komentář

Pokud chcete přidat komentář, zadejte jej do formuláře níže. Nejsou povoleny žádné formátovací značky. Adresy na web nebo emailové adresy budou automaticky transformovány na aktivní odkazy. Komentáře jsou moderovány.

Zapište číslici "pět".

Hledání v archivu