Pedagogika - Alternativní školy

Text dotazu

Prosím o odpověď na otázku: Alternativní školy -klíčové rozdíly primární a sekundární školy současné doby v ČR. Děkuji

Odpověď

Dobrý den,

alternativní školy zahrnují jak soukromé, tak i státní školy, které se vyznačují několika rysy odlišnými od klasických přístupů v tzv. standardních školách. Mezi hlavní a nejčastěji uváděné patří specifičnost obsahu vzdělání, organizace výuky, přívětivější prostředí, přátelský(rovnocenný) vztah mezi učitelem a žákem a v neposlední řadě slovní hodnocení místo klasického známkovaného vysvědčení. Důležité je pro alternativní školy princip svobody, která je dávána dítěti v podobě svobodné volby a posiluje jeho jistotu a sebedůvěru. Při srovnání dětí z alternativní a "klasické" školy, děti vyučované v alternativních školách jsou aktivnější, docházku do školy nechápou pouze jako povinnost, mají větší míru sebehodnocení. V České republice axistují např. následující alternativní školy:
-Waldorfská
-Daltonská
-Zdravá škola
-Začít spolu, atd.
K této problematice existuje také množství publikací, lze je vyhledat např. prostřednictvím katalogu NK ČR
(http://sigma.nkp.cz/F/?func=file&file_name=find-a&local_base=nkc), stačí zadat do pole "kombinace slov z různých polí" pojem alternativní školy, apod.

Použité zdroje:
http://www.icmck.cz/index.php3?submenu=11
http://www.webpark.cz/alternativy/

Obor

Výchova a vzdělávání

Okres

--

Knihovna

Národní knihovna ČR

Datum zadání dotazu

21.01.2008 13:18

Přidat komentář

Pokud chcete přidat komentář, zadejte jej do formuláře níže. Nejsou povoleny žádné formátovací značky. Adresy na web nebo emailové adresy budou automaticky transformovány na aktivní odkazy. Komentáře jsou moderovány.

Zapište číslici "pět".

Hledání v archivu