-
To se mi líbí
-
Doporučit
Dobrý den,chtěla bych se Vás dotázat, co je to 1.-
Organizační struktura firmy a za 2.- Firemní strategie. Předem děkuji za
kladné vyřízení mé žádosti.
Dobrý den,
do firemní strategie patří strategické řízení a strategické plánování.
Úlohou strategického řízení je pomoci organizaci udržet nebo získat strategickou konkurenční výhodu a stanovit a v určitém čase dosáhnout reálných dlouhodobých cílů.
Strategické plánování je proces, kterým se formulují dlouhodobé strategické cíle a strategie celé společnosti nebo její organizační složky tak, aby se naplno využily zdroje společnosti v součinnosti s příležitostmi na trhu.
Strategií se rozumí použití prostředků (metodologie, nástrojů apod.) k naplnění kritérií cíle a jejich prostřednictvím cílů firmy.
Zásady sestavování strategie firmy
při tvorbě strategie se doporučuje tento postup:
1. Stanovení cíle a vymezení jeho kritérií
2. Analýza firmy, jejich objektivních vlastností, možností. Poznání
silných a slabých stránek firmy a způsobů jejich ovlivňování.
3. Analýza okolí firmy (vývoj oboru a trhu a makroprostředí). Vyvození
rizik a příležitostí, které z analýzy okolí pro firmu plynou.
4. Tvorba strategie s využitím poznaných vlastností firmy a jejího
okolí. Vymezení metod a nástrojů k dosahování dlouhodobých cílů firmy.
5. Rozpracování strategie do taktiky firmy.
6. Prognóza vývoje.
7. Implementace strategie, kontrola jejího uplatňování a její korekce
dle průběhu.
Organizační struktura firmy - vnitří organizační struktura. Od jisté velikosti firmy roste složitost komunikace mezi zúčastněnými a rostou s tím spojení transakční náklady. Vhodná organizační struktura minimalizuje účinky špatné komunikace ve firmě. Organizační struktura závisí především na velikosti firmy. Z teoretického hlediska se rozlišují dva základní typy organizační struktury
- Unitární organizační struktura - existuje jeden centrální orgán zodpovědný za strategii i operativní řízení. Manažeři jednotlivých útvarů jsou přímo podřízeni vrcholnému vedení
- Multidivizionální struktura - firma je rozdělená do několika samostatných částí - divizí.
Použité zdroje:
*Fialová, Helena. Malý ekonomický slovník s výkladem pojmů v češtině a v angličtině. 1. vyd. Praha : A plus, 2006. 294 s.. ISBN 80-902514-8-X.
*Charvát, Jaroslav. Firemní strategie pro praxi : praktický návod pro manažery a podnikatele : od firemní kultury po schopnost vydělávat peníze :
příklady a studie z praxe v ČR. 1. vyd. Praha : Grada, 2006. 201 s. ISBN 80-247-1389-6.
*Košťan, Pavol. Firemní strategie : plánování a realizace. 1. vyd. Praha :
Computer Press, 2002. 124 s. ISBN 80-7226-657-8.
*Kudera, Jiří. Moderní teorie firmy. 1. vyd. Praha : Grada, 2000. 167 s.
ISBN 80-7169-954-3.
*Soukupová, Jana. Teorie firmy.1. vyd. Slaný : Melandrium, 2003. 126 s. ISBN 80-86175-29-4.
vse
--
Národní knihovna ČR
16.03.2010 12:36