Organizační struktura firmy, firemní strategie

Text dotazu

Dobrý den,chtěla bych se Vás dotázat, co je to 1.-
Organizační struktura firmy a za 2.- Firemní strategie. Předem děkuji za
kladné vyřízení mé žádosti.

Odpověď

Dobrý den,
do firemní strategie patří strategické řízení a strategické plánování.
Úlohou strategického řízení je pomoci organizaci udržet nebo získat strategickou konkurenční výhodu a stanovit a v určitém čase dosáhnout reálných dlouhodobých cílů.
Strategické plánování je proces, kterým se formulují dlouhodobé strategické cíle a strategie celé společnosti nebo její organizační složky tak, aby se naplno využily zdroje společnosti v součinnosti s příležitostmi na trhu.
Strategií se rozumí použití prostředků (metodologie, nástrojů apod.) k naplnění kritérií cíle a jejich prostřednictvím cílů firmy.
Zásady sestavování strategie firmy
při tvorbě strategie se doporučuje tento postup:
1. Stanovení cíle a vymezení jeho kritérií
2. Analýza firmy, jejich objektivních vlastností, možností. Poznání
silných a slabých stránek firmy a způsobů jejich ovlivňování.
3. Analýza okolí firmy (vývoj oboru a trhu a makroprostředí). Vyvození
rizik a příležitostí, které z analýzy okolí pro firmu plynou.
4. Tvorba strategie s využitím poznaných vlastností firmy a jejího
okolí. Vymezení metod a nástrojů k dosahování dlouhodobých cílů firmy.
5. Rozpracování strategie do taktiky firmy.
6. Prognóza vývoje.
7. Implementace strategie, kontrola jejího uplatňování a její korekce
dle průběhu.

Organizační struktura firmy - vnitří organizační struktura. Od jisté velikosti firmy roste složitost komunikace mezi zúčastněnými a rostou s tím spojení transakční náklady. Vhodná organizační struktura minimalizuje účinky špatné komunikace ve firmě. Organizační struktura závisí především na velikosti firmy. Z teoretického hlediska se rozlišují dva základní typy organizační struktury
- Unitární organizační struktura - existuje jeden centrální orgán zodpovědný za strategii i operativní řízení. Manažeři jednotlivých útvarů jsou přímo podřízeni vrcholnému vedení
- Multidivizionální struktura - firma je rozdělená do několika samostatných částí - divizí.

Použité zdroje:

*Fialová, Helena. Malý ekonomický slovník s výkladem pojmů v češtině a v angličtině. 1. vyd. Praha : A plus, 2006. 294 s.. ISBN 80-902514-8-X.
*Charvát, Jaroslav. Firemní strategie pro praxi : praktický návod pro manažery a podnikatele : od firemní kultury po schopnost vydělávat peníze :
příklady a studie z praxe v ČR. 1. vyd. Praha : Grada, 2006. 201 s. ISBN 80-247-1389-6.
*Košťan, Pavol. Firemní strategie : plánování a realizace. 1. vyd.  Praha :
Computer Press, 2002. 124 s. ISBN 80-7226-657-8.
*Kudera, Jiří. Moderní teorie firmy. 1. vyd. Praha : Grada, 2000. 167 s.
ISBN 80-7169-954-3.
*Soukupová, Jana. Teorie firmy.1. vyd. Slaný : Melandrium, 2003. 126 s. ISBN 80-86175-29-4.

Obor

vse

Okres

--

Knihovna

Národní knihovna ČR

Datum zadání dotazu

16.03.2010 12:36

Přidat komentář

Pokud chcete přidat komentář, zadejte jej do formuláře níže. Nejsou povoleny žádné formátovací značky. Adresy na web nebo emailové adresy budou automaticky transformovány na aktivní odkazy. Komentáře jsou moderovány.

Kolik je 10 + 4?

Hledání v archivu