Neformální komunikační kanály

Text dotazu

Dobrý den,
zajímalo by mě, jaké neformální, či méně formální a méně oficiální
komunikakční kanály při komunikaci s uživateli knihovny jsou v této knihovně
využívány.

Odpověď

Dobrý den,
jelikož knihovna je veřejná instituce, musí být komunikace mezi uživateli a knihovnou vždy na formální úrovni.

Na druhou stranu, Terminologické databáze knihovnictví a informační vědy definuje neformální komunikace takto: Interpersonální anebo skupinová přímá sociální komunikace, popř. komunikace prostřednictvím telefonu a jiných telekomunikačních prostředků, v jejímž průběhu si její účastníci vyměňují zpravidla informace, jež dosud nebyly zaznamenány nebo sdělovány masmédii.
(Viz:
http://sigma.nkp.cz/F/?func=find-c&ccl_term=sys=000000480&local_base=KTD).

Tedy dle této definice můžeme mezi neformální komunikaci v NK ČR zařadit rozhovory, telefonní rozhovory, mailovou komunikaci apod., pokud se v ní sdělují prozatím nezveřejněné informace.

Doporučujeme Vám tento článek na oborové wiki:
http://kisk.phil.muni.cz/wiki/Beth_-_komunikace_knihovna_-_u%C5%BEivatel.

Obor

Informace o knihovně

Okres

--

Knihovna

Národní knihovna ČR

Datum zadání dotazu

18.05.2010 10:20

Přidat komentář

Pokud chcete přidat komentář, zadejte jej do formuláře níže. Nejsou povoleny žádné formátovací značky. Adresy na web nebo emailové adresy budou automaticky transformovány na aktivní odkazy. Komentáře jsou moderovány.

Zapište číslici "pět".

Hledání v archivu