-
To se mi líbí
-
Doporučit
Dobrý deň,
chcela by som som Vás veľmi pekne poprpsiť o pomoc s definovaním termínu dátová analytika. Nemôžem nájsť definíciu výrazu, ktorá by pochádzala z odbornej literatúry nie iba z internetu.
Jedná sa o voľný preklad "data science" ? Aký ma potom vzťah k business intelligence?
Nevidím tam žiadny rozdiel.
Vedeli by ste mi prípaden ešte doporučiť nejaký zdroj, kde by som zistila niečo viac k "marketing intelligence"
Ďakujem mnohokrát.
Dobrý den,
domnívám se, že se jedná pojmy běžně zaměnitelné. Detailnější informace a lepší představu o termínech získáte z literatury. Vybral jsem následující publikace:
KELLEHER, John D. a Brendan TIERNEY. Data science. Cambridge, Massachusetts: The MIT Press, [2018]. The MIT Press essential knowledge series. ISBN 978-0-262-53543-4. Odkaz do katalogu: https://vufind.techlib.cz/Record/001867143
ROGEL-SALAZAR, Jesus. Data science and analytics with Python. Boca Raton: CRC Press, Taylor & Francis Group, [2017]. Chapman & Hall/CRC Data mining and knowledge discovery series. ISBN 978-1-4987-4209-2. Odkaz do katalogu: https://vufind.techlib.cz/Record/001862918
CADY, Field. The data science handbook. Hoboken, NJ: Wiley, 2017. ISBN 978-1-119-09294-0. Odkaz do katalogu: https://vufind.techlib.cz/Record/001862919
CUESTA, Hector. Analýza dat v praxi. Brno: Computer Press, 2015. ISBN 978-80-251-4361-2. Odkaz do katalogu: https://vufind.techlib.cz/Record/000958783
GRUS, Joel. Data science from scratch. Sebastopol: O'Reilly, 2015. ISBN 978-1-491-90142-7. Odkaz do katalogu: https://vufind.techlib.cz/Record/000959786
PROVOST, Foster a Tom FAWCETT. Data science for business. Sebastopol: O'Reilly, 2013. ISBN 978-1-449-36132-7. Odkaz do katalogu: https://vufind.techlib.cz/Record/000950664
Data science & big data analytics: discovering, analyzing, visualizing and presenting data. Indianapolis: Wiley, [2015]. ISBN 978-1-118-87613-8. Odkaz do katalogu: https://vufind.techlib.cz/Record/000971871
A celá řada článků, jen namátkou:
COLLETTOVÁ, Stacy. Datová analytika na míru. Computerworld. 2016, 27(11), 27-28. ISSN 1210-9924. Odkaz do katalogu: https://vufind.techlib.cz/Record/000971312
KADLEC, Michal. Rozvoj analytiky v telekomunikacích. IT Systems. 2016, 18(5), 12-13. ISSN 1802-002X. Odkaz do katalogu: https://vufind.techlib.cz/Record/000969656
PŘIBYSLAVSKÝ, Jiří. Business Intelligence se mění od reportů na multifunkční analytiky. IT Systems. 2016, 18(10), 20-21. ISSN 1802-002X. Odkaz do katalogu: https://vufind.techlib.cz/Record/000971559
RYS, Martin. Nikoho nezajímají data, všichni chtějí odpovědi. IT Systems. 2016, 18(10), 22-24. ISSN 1802-002X. Odkaz do katalogu: https://vufind.techlib.cz/Record/000971561
ŘEHTÁČKOVÁ, Jana. Systémy jediné pravdy, které mění data v peníze: business intelligence. IT Systems. 2007, 9(6), 16-18. ISSN 1802-002X. Odkaz do katalogu: https://vufind.techlib.cz/Record/000645799
K "marketing intelligence" nahlédněte do knihy:
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5. Odkaz do katalogu: https://vufind.techlib.cz/Record/000686790
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 13th ed. Upper Saddle River: Pearson Prentice Hall, c2009. ISBN 9780136009986. Odkaz do katalogu: https://vufind.techlib.cz/Record/000938031
14. vydání (2013) je přeloženo, 13. vydání (2009) je originál v angličtině.
S pozdravem,
Jan Červenka
Ing. Jan Červenka
informační a konzultační služby
e-mail: jan.cervenka@techlib.cz
Knihovnictví, informatika, všeobecné, referenční literatura
--
Národní technická knihovna
07.11.2019 01:24