Záznam o černých mších na území České republiky

Text dotazu

Dobrý den, moc by mě zajímalo, jak fungovala na našem území Černá mše? Jak často a jak probíhali Černé mše ? A jaký byl postup ? K jakým účelům sloužila ? Bylo při nich užito obětí ? Je možné že by při černých mších bylo ublíženo člověku který by ani nebyl přítomen, stejně jako je to u voodoo ? Pokud ano jde se proti tomu bránit ?

Odpověď

Dobrý den,

historicky fungování černé mše na území České republiky není doloženo. Černé mše se vždy konaly tajně, na různých místech, aby aktéry bylo složité vypátrat. Předpokládáme-li, že by se černá mše měla konat v satanistické chrámu, pak určitě probíhá na Rakovnicku, viz. http://www.cirkevsatanova.cz/kontakty.html . Jelikož černou mši lze sloužit v márnici, venku, patrně kdekoliv, tak místa nelze všechna vyjmenovat. Jmenujme například Kleneč, starý židovský hřbitov u Městce Králové aj. Černá mše nemá žádné fixně dané formální znaky. Její průběhy jsou v podstatě funkcí mediálního obrazu "černé mše" vytvořeného jedincem, či celou skupinou. Cílem je zavrhování společností akceptovaných a adorovaných autorit a pošlapávání tabu. Součástí černé mše může být hromadný sex s médiem, což bývá mladá žena, případně spojení moderátora mše s médiem. Účastníci se někdy pomazávají menstruační krví, močí a exkrementy. Mohou si plivat např. do úst. Historicky bylo při vykonávání černé mše použito obětí - často se jednalo o unesené či koupené děti, které byly obětovány. Nejznámější je případ milenky francouzského krále Ludvíka XIV. Madame de Motespan, která, aby si uchovala královu lásku, zúčastňovala se černé mše a nechala obětovat děti. Často se obětovala i zvířata. Ve studované literatuře se žádná spojitost s voodoo neprokázala.

Pokud Vás tato tématika, podívejte se na stránky http://www.cirkevsatanova.cz/66-otazek-a-odpov-di.html , kde najdete poměrně slušné vysvětlení, co satanismus je a kam v českém prostředí směřuje.

Ideálním zdrojem pro vyhledávání informací o místech, kde černá magie mohla proběhnout je systém Anopress, česká článková databáze s monitoringem tisku, internetu i vysílání, která je dostupná v rámci čtenářského průkazu v některých knihovnách.

Použité zdroje

* VESELÝ, Josef. Satanismus: historie, ideologie, současná praxe, česká satanistická scéna. 1. vyd. Praha: Vodnář, 2003. 293 s. ISBN 80-86226-42-5.

* MESSADIÉ, Gerald. Obecné dějiny ďábla. Překlad Danuše Navrátilová. Vyd. 1. Praha: Odeon, 1996. 572 s. ISBN 80-207-0513-9.

* GROMBIŘÍK, Martin et al. Satanismus. Praha: Oliva, 1997. 39 s. Přednášky, studie a texty Společnosti pro studium sekt a nových náboženských směrů. ISBN 80-85942-29-1.

* TOMÁNEK, Pavol. Nástrahy okultnej symboliky pre súčasnú rodinu a spoločnosť v oblasti sociálneho poradenstva. V Tribunu EU vyd. 1. Brno: Tribun EU, 2014. 244 s. Librix.eu. ISBN 978-80-263-0715-0.

Obor

Historie a pomocné historické vědy. Biografické studie

Okres

--

Knihovna

Národní knihovna ČR

Datum zadání dotazu

06.10.2016 13:49

Přidat komentář

Pokud chcete přidat komentář, zadejte jej do formuláře níže. Nejsou povoleny žádné formátovací značky. Adresy na web nebo emailové adresy budou automaticky transformovány na aktivní odkazy. Komentáře jsou moderovány.

Kolik je 4+4 ?

Hledání v archivu