Propagace - vysvětlení pojmu

Text dotazu

Přesná formulace dotazu: Dobrý den, chtěla bych Vás požádat o vysvětlení rozdílu mezi pojmy "propagace" a "marketingová komunikace". Píši bakalářskou práci na téma
"Nové formy propagace firmy" a ve většině publikací se setkávám pouze s pojmy
marketingová komunikace s dovětkem, že jde o širší pojetí než pojem propagace.
Chtěla bych proto vědět, zda můžu při psaní práce vycházet z této literatury a jak bych mohla definovat pojem propagace. Děkuji

Odpověď

Vysvětlení pojmu marketingová komunikace jsem již jednou zpracovávala, včetně odkazů na literaturu, zde je odkaz: http://www.ptejteseknihovny.cz/uloziste/aba006/marketingova-komunikace.

Propagace = rozmnožovat, rozhlašovat

                           = veřejné uvádění ve známost (někoho, něčeho), doporučování nejčastěji pomocí propagačních prostředků (inzerce, plakát, film, reklaní předměty či akce)

                           = forma komunikace

In: Universum. Všeobecná encyklopedie. 7. díl/Or-Q. Praha, Euromedia Group, k.s. Odeon 2001. ISBN 80-207-1069-8

     Všeobecná encyklopedie ve čtyřech svazcích. S. 3 m/r. Praha, Nakladatelský dům 1997. ISBN 80-85841-35-5

     Bárta, Vladimír: Propagace. Praha, VŠE 1993

Literatura:

 

Karlíček, Miroslav: Marketingová komunikace. Praha, Oeconomica 2009. ISBN 978-80-245-1601-1.

Clow, K. E.: Reklama, propagace a marketingová komunikace. Brno, Computer Press 2008. ISBN 978-80-251-1769-9

Hesková, Marie: Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. Praha: Oeconomica, 2009. ISBN 978-80-245-1520-5

Frey, Petr: Marketingová komunikace :  to nejlepší z nových trendů. Praha : Management Press, 2008. ISBN 978-80-7261-160-7

Internetové zdroje:

http://cs.wikipedia.org/wiki/Propagace

http://cs.wikipedia.org/wiki/Marketingov%C3%A1_propagace

http://cs.wikipedia.org/wiki/Marketingov%C3%A9_komunikace

Oba pojmy jsou obsahově velmi podobné a spíše záleží na vás určit z kontextu vaší práce, kdy použít termín

       propagace a kdy je lepší marketinková komunikace.

Obor

Ekonomické vědy, obchod

Okres

--

Knihovna

Centrum informačních a knihovnických služeb Vysoké školy ekonomické v Praze

Datum zadání dotazu

17.03.2010 10:04

Přidat komentář

Pokud chcete přidat komentář, zadejte jej do formuláře níže. Nejsou povoleny žádné formátovací značky. Adresy na web nebo emailové adresy budou automaticky transformovány na aktivní odkazy. Komentáře jsou moderovány.

Kolik je 10 + 4?

Hledání v archivu