Perspektivy rozvoje služeb Ptejte se knihovny

Text dotazu

Dobrý den,
píšu práci, kde je kapitola o službách Ptejte se knihovny. Jak tuto službu vidíte do budoucna, jaké jsou s ní plány, jaké má perspektivy rozvoje? Jak hodnotíte tuto službu ze svého hlediska?

Odpověď

Dobrý den,

děkujeme za Váš zájem o službu Ptejte se knihovny. Nová verze služby Ptejte se knihovny byla pro veřejnost i spolupracující knihovny spuštěna 2. března 2015. Největší změny se odehrály v technickém a softwarovém zázemí Ptejte se knihovny. Po více než deseti letech fungování Ptejte se knihovny vznikl nově modul, který knihovnám na jednom místě nabízí nástroje pro příjem dotazů, jejich zodpovídání a publikování v archivu. Pro spolupracující knihovny se tak velmi výrazně změnil způsob, jakým s touto službou pracují. Provedené změny byly skutečně velmi rozsáhlé. Nyní je potřeba, aby nastavení jednotlivých služeb a funkcí ve zmíněném modulu prověřil reálný provoz Ptejte se knihovny. Další revoluční změny, které by byly podobné přechodu na novou verzi Ptejte se knihovny v březnu 2015, tedy aktuálně nechystáme. V nejbližší době bychom se chtěli soustředit zejména na optimální vyladění jednotlivých funkcí a služeb tohoto modulu a funkcí, které jsme v rámci projektu v krátkém časovém limitu nestihli zcela připravit. Pro doladění modulu pro správu Ptejte se knihovny je  pro nás podstatná jak naše vlastní zkušenost ve funkci správce a koordinátora Ptejte se knihovny, tak reakce spolupracujících knihoven. K drobným změnám může  také dojít v rozhraní pro uživatele nebo mobilních aplikacích Ptejte se knihovny.

Z pozice správce a koordinátora Ptejte se knihovny věříme, že tato služba má své pevné místo v nabídce řady knihoven. Není vázaná na registraci v žádné knihovně a může ji tedy využít skutečně kdokoliv. Pro mnoho uživatelů působí i jako pozitivní reakce na služby knihoven. Jsme proto velmi rádi, že knihovny mají zájem se do této služby zapojit.  A těší nás také to, že díky viditelnějšímu umístění na www.ptejteseknihovny.cz nyní využívá více tazatelů chat. Velmi pozitivní zkušenosti máme za první měsíc provozu i s komentováním dotazů uložených v archivu Ptejte se knihovny. Pokud by Vás více zajímaly reakce návštěvníků portálu Ptejte se knihovny, můžeme Vám doporučit článek z roku 2013, který se věnoval průzkumu mezi uživateli služby Ptejte se knihovny a zapojenými knihovnami (http://www.sdruk.cz/data/xinha/sdruk/ks2013/Sbornik2013.pdf). 

Obor

Knihovnictví, informatika, všeobecné, referenční literatura

Okres

--

Knihovna

Národní knihovna ČR

Datum zadání dotazu

07.04.2015 08:00

Přidat komentář

Pokud chcete přidat komentář, zadejte jej do formuláře níže. Nejsou povoleny žádné formátovací značky. Adresy na web nebo emailové adresy budou automaticky transformovány na aktivní odkazy. Komentáře jsou moderovány.

Zapište číslici "pět".

Hledání v archivu