neonová reklama

Text dotazu

Dobrý den.
Píši diplomovou práci na téma "Neonové nápisy na veřejných budovách v období socialismu" s orientací na Prahu a Brno, ovšem nenašla jsem mnoho literatury, která by mi s vyhotovováním práce pomohla.
Poradíte mi, prosím? Jedná se mi o vznik světelných reklam u nás, příčiny, místa, autory, fotografie, zkrátka cokoliv, o co se dá v této tematice opřít.
Děkuji mnohokrát za pomoc.

Odpověď

Dobrý den,

efekt "neonového světelného záření oranžově-červené (šarlatové) barvy "  vzniká elektrickým výbojem v prostředí neonu o tlaku několik torrů (okolo 1% atmosférického tlaku). Tohoto jevu se využívá pří výrobě výbojek tzv. neonek, které slouží jako osvětlovací tělesa nebo různé světelné indikátory. Spolu s heliem lze neon využít i v obloukových lampách a doutnavkách.

Neonové svítící reklamy si získaly ve 30. letech 20. století takovou popularitu, že neon dal jméno všem svítícím trubicím, i když kromě červených jsou plněné jinými plyny, navíc u mnoha barev světlo nevydává samotný plyn, ale luminofor nanesený na vnitřní stěně trubice.

Neonové trubice se také používají v různých oblastech elektrotechniky (usměrňovače, pojistky, reduktory napětí.).

Zdroj : http://cs.wikipedia.org/wiki/Neon

 

Z hlediska propagace je neon jeden z propagačních prostředků tzv. venkovní propagace. Má obvykle podružný význam, nemůže sloužit jako hlavní prostředek propagační akce.

V rámci komplexní  propagace se hodí zejména  k propagaci značek a tzv. připomínkové propagaci, především proto, že se tu nemohou uplatnit delší texty.

Obdobně jako některé další prostředky venkovní propagace má vedle nevýhod i specifické výhody : možnost velkých, nápadných ilustrací značky a výrobku, využití barvy, dlouhodobé, opakované působení, možnost lokálního nasazení.

Neony patří k těm prostředkům venkovní propagace, které mohou významným způsobem ovlivňovat životní prostředí, zejména obyvatel velkoměst.

Na jejich umístění, zpracování, atd. proto nelze nazírat jen z čistě propagačních účelových hledisek.

Zdroj : Häckl, B. Propagační prostředky. Praha : Merkur 1977

Literatura z báze NKC Národní knihovny, http://www.nkp.cz, záložka Katalogy a databáze :

-[Č.záznamu: 001713333]

Od informace k reklamě / Hana Srpová ... [et al.]. -- Vyd. 1.. -- Ostrava : Ostravská univerzita v Ostravě, Filozofická fakulta, 2007. -- 269 s.

-[Č.záznamu: 001700926]

Audiovizuální podoby reklamy / Jana Janíková. -- Vyd. 1.. -- Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2006. -- 79 l. ; 30 cm-

-[Č.záznamu: 001275873]

Reklama : Ekonomicko-spoločenská podstata a úloha socialistickej reklamy / Autori: K. Viestová a J. Prachár. -- 1. vyd.. -- Bratislava : Vysoká škola ekonomická, Obchodná fak., 1979.

 

Publikace z nakladatelství Merkur - monopolního  reklamního podniku v době socialismu, viz Archiv : http://www.ptejteseknihovny.cz/uloziste/aba001/2007-2009/kinoreklama-v-cr  a http://www.ptejteseknihovny.cz/uloziste/aba006/socialisticka-reklama-i

-[Č.záznamu: 000357781]

Propagace (časopis).  Praha : Merkur, 1955-1990.

-Pavlů, D. Slovník propagace. Praha : Merkur 1983 -Haeckl,Bohuš.Úvod do socialistické reklamy. Praha UK 1976 -Haeckl, Bohuš. Propagační prostředky. Praha : UK 1978 -Haeckl, Bohuš. Propagace.Praha : SPN 1968 -Haeckl, Bohuš. Slovo a grafika v propagační tvorbě.Brno : 1977

Obor

Ekonomické vědy, obchod

Okres

--

Knihovna

Národní knihovna ČR

Datum zadání dotazu

29.04.2013 12:42

Přidat komentář

Pokud chcete přidat komentář, zadejte jej do formuláře níže. Nejsou povoleny žádné formátovací značky. Adresy na web nebo emailové adresy budou automaticky transformovány na aktivní odkazy. Komentáře jsou moderovány.

Kolik je 4+4 ?

Hledání v archivu