Jak si knihovny vytváří propagační předměty?

Text dotazu

Dobrý den.

Ráda bych se zeptala, jakým způsobem postupují veřejné knihovny, jestliže si chtějí vytvořit a prodávat propagační předměty (k propagaci služeb své knihovny)?

Existuje nějaká metodika, směrnice nebo interní instruktážní materiál k tomu, jakým způsobem mají knihovny postupovat?

Nebo je tato oblast ze strany knihoven dobrovolnou aktivitou a z "vyšších míst" zde žádné postupy ani doporučení nejsou?

Můj dotaz pramení mj. ze zájmu zjistit, proč některé knihovny mají zdařilé a reprezentativní předměty, zatímco jiné nemají žádné.

Děkuji.

Helena Novotná

Odpověď

Dobrý den,

 

dle našich informací žádná taková směrnice ani metodika neexistuje – výroba a koncepce propagačních předmětů závisí na jednotlivých knihovnách a jejích příslušných složkách zabývajících se vnějšími vztahy a marketingem (ostatně české knihovny nemají jednotného zřizovatele, takže možnosti regulovat tyto provozní záležitosti s obecnou platností „shora“ jsou velmi omezené). Patrně jediným předpisem, kterým se zabývá přímo otázkou výroby a distribuce propagačních předmětů je Zákon o daních z příjmů č. 586/1992 Sb. (§ 25, odst. 1 písm. t)). Při výrobě propagačních předmětů se veřejné knihovny pochopitelně musí řídit i Zákonem č. 134/2016 Sb. o zadávání veřejných zakázek.

Obor

Knihovnictví, informatika, všeobecné, referenční literatura

Okres

--

Knihovna

Národní knihovna ČR

Datum zadání dotazu

07.11.2016 09:50

Přidat komentář

Pokud chcete přidat komentář, zadejte jej do formuláře níže. Nejsou povoleny žádné formátovací značky. Adresy na web nebo emailové adresy budou automaticky transformovány na aktivní odkazy. Komentáře jsou moderovány.

Zapište číslici "pět".

Hledání v archivu