Alternativní školy

Text dotazu

Prosím o odpověď: Alternativní školy - vysvětlit výraz v čem jsou klíčové rozdíly mezi učením a vyučováním současných primárních a sekundárních školách v ČR

Odpověď

Dobrý den,

výuka na základních a středních alternativních školách se podobně jako na klasických školách liší především větším a podrobnějším obsahem studijní látky, žádné další výrazné rozdíly se nám nepodařilo najít. Jelikož každá alternativní škola má vlastní plán výuky, není možné popisovat výuku na všech školách. Za všechny uvádíme Waldorfskou školu:
-primární škola- žáci mají hlavní předměty(matematika, mateřský jazyk, dějěpis,atd.) vyučovány v tzv. epochách, tzn.1 předmět se vyučuje v cyklu 3-5 týdnů, převážně první 2 hodiny denně, ostatní předměty jsou vyučovány po této hlavní výuce, po dobu cca 8 let nají žíci téhož třídního učitele, který vyučuje převážnou většinu hlavních předmětů
-sekundární škola- hlavní předměty v ranních dvouhodinových epochách přibl. 3-4 týdny, poté s týdenní periodicitou další předměty, např. občanská výchova, výpočetní technika. Od 2. ročníku si studenti zapisují předměty zvoleného studijníhi zaměření. V každém ročníku je 1-2 týdenní praktikum, rezerva cca 1 měsíc např. na výměnné studijní zahr. pobyty.

Informace o studijních plánech dalších škol jsou součástí internetových adres, které jsme Vám již zaslali v předchozí odpovědi. Nyní připojujeme další zajímavé a podrobnější odkazy:
http://www.wspj.cz/
http://www.dalton.org/Default.asp?bhcp=1
http://www.montessori.cz/

Obor

Výchova a vzdělávání

Okres

--

Knihovna

Národní knihovna ČR

Datum zadání dotazu

21.01.2008 13:41

Přidat komentář

Pokud chcete přidat komentář, zadejte jej do formuláře níže. Nejsou povoleny žádné formátovací značky. Adresy na web nebo emailové adresy budou automaticky transformovány na aktivní odkazy. Komentáře jsou moderovány.

Kolik je 10 + 4?

Hledání v archivu